Information om nyt forskningsprojekt ved Aarhus Universitet.
REenergizeME er et forskningsprojekt, som Molekylær Medicinsk Forskningsenhed og Dansk Smerteforskningscenter ved Aarhus Universitet starter op. Forskningsprojektet, har til formål at undersøge, om iltbehandling kan forbedre symptomerne hos personer med ME/CFS og senfølger efter COVID-19. Behandlingen involverer små doser af iltmangel under kontrollerede forhold og sigter mod at forbedre blodgennemstrømningen og understøtte kroppens metaboliske funktioner, som kan have betydning for de langvarige symptomer.

